کد خبر: ۲۳۴۷۵
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ساخت دستگاه‌های تولید پیچ و رزوه به روش رولینگ با توان داخلی| باید دانش فنی را به محصولات کلیدی تبدیل کرد

مدیرعامل شرکت تولیدی تحقیقاتی فرم نورد اصفهان، با اشاره به اینکه دستگاه‌های این شرکت، بر مبنای فناوری بومی و با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی تولید می‌شود، گفت: تاکنون ۸ مدل ماشین فرم دهی را برای انواع و اقسام فرم دهی‌های فلزات به صورت انبوه تولید کردیم.

علیرضا سبقت‌اللهی مدیرعامل شرکت تولیدی تحقیقاتی فرم نورد اصفهان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در راستای بومی سازی تکنولوژی‌های پیشرفته از سال ۱۳۷۲ اقدام به طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی کرده است، اظهار کرد: این مجموعه در سال ۱۳۸۹ با نام شرکت تولیدی تحقیقاتی فرم نورداصفهان به ثبت رسیده و هم اکنون در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به توانمندی این شرکت تحقیقاتی در تولید تجهیزات صنعت رولینگ گفت: تولید دستگاه‌های شکل‌دهی و رولینگ به عنوان اصلی‌ترین فعالیت این شرکت به صورت تخصصی، بخش قابل توجهی نیاز صنایع گوناگون به این تجهیزات را تامین می‌کند.

سبقت‌الهی با اشاره به کاربرد‌های گوناگون فرم‌دهی و رولینگ در تولید تجهیزات پیشرفته و قطعات صنعتی گفت: حیطه عمومی این فناوری، در تولید انواع پیچ کاربرد دارد و با توجه به این که تجهیزات صنعتی نیازمند پیچ‌های تخصصی گوناگون هستند، این دستگاه‌ها در صنایع گوناگون کاربرد بالایی دارد.

وی تأکید کرد: تاکنون ۸ مدل ماشین فرم دهی را برای انواع و اقسام فرم دهی‌های فلزات به صورت انبوه تولید کردیم. دستگاه‌های این شرکت، بر مبنای فناوری بومی و با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی تولید می‌شود.

سبقت الهی گفت: در این زمینه و با همکاری متخصصین نخبه کشور، این واحد صنعتی موفق به اخذ چهارگواهی نامه ثبت اختراع در ساخت دستگاه‌های تولید پیچ و رزوه به روش رولینگ ، Thread Rolling شده است.

مدیرعامل شرکت فرم نورد اصفهانفرم فرم‌دهی سرد به روش نورد را محور تولیدات این شرکت نام برد و گفت: با جایگزینی روش رولینگ به جای شیوه سنتی ایجاد رزوه، گامی مهم در کمک به عرصه صنعت برداشته و با گام گذاشتن در مسیر این دستگاه‌ها، کشورمان به جرگه دارندگان این فناوری پیوسته است.

سبقت الهی ادامه داد: محصولات تولیدی برای اساس نیاز مشتریان تولید می‌شود. هم اکنون ماشین‌آلات تولیدی این شرکت به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

مدیرعامل این شرکت گفت: دانش زمانی بومی می‌شود که تبدیل به محصول شود چرا که تمام مطالب در خصوص یک دانش در کتاب‌های مرجع و سایت‌ها موجود است، اما هنر این است آن را تبدیل به محصول کرده و به بازار عرضه کند.

وی با اشاره به در دست داشتن سهم بیش از ۷۰ درصدی بازار تولید این تجهیزات توسط فرم نورد اصفهان گفت: با توجه به مزیت‌های قیمتی و کیفیت مطلوب تولیدات داخلی، ماشین‌آلات نو خارجی وارد نمی‌شود و صرفا دستگاه‌های کارکرده و ارزان قیمت چینی این حوزه از خارج کشور وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: این شرکت جزو اولین و تنها تولیدکنندگانی است که اکنون به عنوان یک برند شناخته شده فعال است و در حال حاضر، با تولیدات شرکت‌های خارجی از لحاظ کیفیت و قیمت رقابت می‌کند.

وی تأکید کرد: متاسفانه بحث تحریم و ویروس کرونا سبب رکود اقتصادی در کشور شده است به نوعی اقتصاد را کوچک‌تر کرده است، ولی ما بیشتر به دنبال بازار‌های جدید برای پیشرفت هستیم تا محصولات را به خارج صادر کنیم. به همین منظور یکسری فعالیت‌هایی را در این زمینه شروع کردیم تا محصولات جدید را تا پایان سال روانه بازار کنیم.

سبقت الهی خاطرنشان کرد: از دولت انتظار داریم که مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیات را برای شرکت‌های تولیدی برطرف سازد چرا که این مهم مشکلات ما را دوچندان کرده است.

وی، حضور موفق در بازار‌های داخلی و بین المللی در صنعت ماشین آلات ایجاد رزوه به عنوان شرکتی پیشتاز در کیفیت، فناوری تولید اقتصادی و توسعه پایدار را از چشم انداز آینده این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد.

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی